Fransies in Brussel - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu Fransies in Brussel - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu

Fransies in Brussel

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Mei 2015 | België, Brussel

Haay allemaal!!
Tijd voor een nieuw verslag van deze week.
Op werk was het prima, boek lekker vooruitgang en ze zijn bij met me dus ik heb niets te klagen.
Afgelopen weekend een hele rare avond gehad. Ik ben uit gegaan met 2 van mn fransies, Alice en Ingrid. Het begon met een drankje gezellig thuis en om goed van start te gaan hadden we een shot tequila gedaan. Met 5 minuten had ik door dat Ingrid daar niet zo best tegen kon want ze werd helemaal zweverig, wapperig en giegelig en recht uitlopen was vanaf dat punt niet meer aan haar besteed. We zouden naar Spirito gaan, dit is een kerk omgebouwd tot club. Bijna op plaats van bestemming wilde Alice nog even een vriend opzoeken. Nou ik ben niet zon moeilijk persoon dus dt was wat mij betreft prima. Ik ga wat dit betreft nit te veel in detail treden maar deze vriend had wat 'oppep middlen' en hier kwam ik pas achter toen we al binnen waren. Nou je bent dan in 1 klap nuchter en ik ga dan gelijk denken, wat als er nu politie binnen valt. Sta je dan met 3 mensen, 1 dronken 1 onder invloed en een dealer. is toch niet echt de ideale situatie. Gelukkig waren we hier met 5 minuten weg, al heb ik wel 3 minuetn met die man staan praten aangezien hij er niet bij kon dat ik als NEDERLANDER helemaal niks van hem wilde. Ze schijnen hier te denken dat al je uit nederland komt je alles doet wat eigenlijk niet mag. SNap dat niet hoor.
De rest van de avond was overigens erg erg erg leuk. Ik heb wat andere Nederlanders leren kennen dus heb die 2 Fransies lekker zweverig laten doen op de dansvloer en ik heb me prima vermaakt met wat landgenoten haha
De mei maand is een rare maand, om de week hebben we een korte week omdat er feestdagen zijn. Groot voordeel van die dagen is dat je ze kan omwisselen. zo had ik dus afgelopen donderdag dus eigenlijk vrij moeten hebben maar heb ik het gewisseld met vrijdag voor een lang weekend. Door deze wissel kwam er bij Marissa het spontane idee naar boven om die donderdag en vrijdag langs te komen. Woensdag heb ik wat boodschapjes gedaan, aangezien dit donderdag niet kon. Die donderdag voordat ze kwam had ik de geweldige taak op me gekregen om alle telefoons in het bedrijf na te lopen. Dit betekende vanuit de receptie in de telefoon kijken in de interne telefoonboek. kijken of die nog up to date is. Daarnaast moet ik al die mensen bellen en kijken of hun voicemail klopt. Het is dus maar goed dat ik op deze dag werk. Er zijn maar een paar mensen die deze dag wisselen dus er zouden ongeveer 25 man aanwezig zijn. Het was iig een klus waar ik niet naar uitkeek. Je zou zeggen, stel je niet zo aan en bel die telefoons, maar dat zijn er dus ongeveer 200. van die 200 gebeurde het dus 25 keer dat ik mensen aan de telefoon kreeg, waaraan ik dan uitlegde dat ik graag hun voicemail wilde horen dus als ik nog een keer zou bellen dan moeten ze niet opnemen. Ik kan je vertellen dat van die 25 er 3 waren die het presteerde om daarna nog een keer op te nemen en 1 die zelfs na 2 keer de telefoon nog opnam. Het was iig een tijdrovende klus. ROnd 3 uur kon ik maris van de trein halen. Aangezien alles op deze dag dicht was heb ik haar mn werk laten zien en zijn we daarna naar huis gegaan. Naast dt alles dicht was werkte het weer ook niet echt mee. Die middag hebben we een appeltaart gebakken (zonder koopmans) Dit weer tot grote verbazing van mn Fransies. Ja dat lees je goed, MIJN Fransies. Ik heb ze maar toegeeigend in deze verslagen, vond het wel passend en je raakt er, net als met huisdieren, toch aan gewend en gehecht dus bij deze. Mn fransies waren weer eens enthousiast over de dat geen wat wij bakken en koken noemen. NOu moet ik wel toegeven dat deze appeleltaart ook wel echt super lekker rook en uiteindelijk dus ook super lekker smaate. We zijn nog nop zoek gegaan naar manneke pis, en Maris had mazzel want hij was naakt. Ja ja weet het niet zo big deal zou je denken, nou dat is het dus wel aangezien dit mannatje zo ongeveer 300 dagen van het jaar verkleed is.
DIe avond lekker dirty dancing 2 gekeken en genoten van die overheerlijke appeltaart. Dag daarna zijn we naar de basilliek gegaan en hebben we geshopt. Ik heb in Marissa echt mn shop soul mate gevonden want ze winkelt net als ik. WInkel in, in 5 minuten weet je of je er wat gaat vinden of niet en hup winkel weer uit. Is de rij te lang, nou dan is het het kledingstuk niet waard en de terasjes zijn meeer dan aantrekkelijk. Heb me daar dus ook weer prima vermaakt. Het was dan ook jammer dat er dan zon punt komt dat je elkaar moet uitzwaaien bij de trein. Ach, niet getreurd want volgend weekend zie ik haar weer. Toen ik die vrijdag terug thuis kwam was het halve huis vertrokken. Ik was achter gebleven met Elodine en Felix. Die overigens met zn 2e die halve appeltaart soldaat hebben gemaakt.
De rest van mn weekend bestond uit schrobbne en boenen, boodschappen en markt en heeeerlijk hangen veel slapen en een klein beetje verbranden in de zon.
Deze week gaan we weer knallen !!! Ik ben iig weer helemaal opgeladen dus dat zou geen probleem noeten zijn.

xxxx Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Brussel

Stage in Brussel van februari tot juli.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2015

Een huis vol

17 Mei 2015

Fransies in Brussel

08 Mei 2015

Party in Oranje

24 April 2015

Fransies

19 April 2015

Feeeels like summer
Lisa

Leuk dagboek om bij te houden in de 5 maanden die ik op camping ca´savio door breng. Veel lees plezier!!

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 23733

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 24 Juli 2015

Brussel

10 April 2012 - 15 September 2012

Stage tot September

Landen bezocht: