Ziek, zwak en paaseitjes - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu Ziek, zwak en paaseitjes - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu

Ziek, zwak en paaseitjes

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 Maart 2015 | België, Brussel

Hoi iedereen, er is weer een week voorbij, tijd voor een nieuw reisverslag. Een erg rustige week al zeg ik het zelf, maar dat komt vooral omdat ik van dinsdag tot nu eigenlijk met de griep thuis rondloop. Maargoed, laten we bij het begin beginnen en dat is vorige week vrijdag geweest. Terwijl ik de dag aan het afsluiten was in de sportschool en bij ons op werk checkte ik mijn mail nog even. Daar stond een mail in waar je minstens een half uur doorheen moest scrollen om bij het einde te komen, in het Frans uiteraard van mijn huisbaas. Ik ben gelijk naar beneden gegaan en heb Ben de receptionist laten vertalen. Het bleek een dreigmail te zijn, oke, ik overdrijf maar het komt er wel mee in de buurt. Alles was namelijk vies, en we hadden geen respect voor haar, voor haar huis, voor haar meubels, voor het millie etc. etc. Nou teneerste betaald zij alle rekening van ons geld dus het huis mag dan wel op haar naam staan, k vind dat het van ons is (maargoed dat kan een meningsverschil zijn) er stond onder andere in de mail dat de vaatwasser aanstond met maar 1 bord erin, dat de wasmachine draaide met 2 theedoeken en dat als mensen van huis zijn ze de verwarming uit moeten zetten (hiermee refereerde ze naar mij aangezien ik een weekend weg was geweest en de verwarming aan had laten staan)Als we dit niet zouden veranderen zouden we maandelijks meer geld moeten gaan betalen. Toen viel ik bijna van mn stoel af. We zitten namelijk met 5 personen in dit huis waarvan er 3 650 euro betalen en ik 600 omdat ik een relatief gezien kleine kamer heb. en dan wil ze ons meer geld laten betalen, ha de grap van de eeuw. Ik ben in lange tijd niet zo boos geweest.
Ik heb ben gezegd dat hij het volgende moest terug sturen. Ik snap dat ze boos is omdat er rekeningen binnen komen, maar dat is heel normaal in deze wereld. iets wat word gebruikt daar betaal je vvoor, en ze ontvangt genoeg dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik zou mn huisgenoten bij elkaar optrommelen om een schoonmaakrooster te maken en daarnaast heb ik haar voor de 3e keer vriendelijk verzocht my in te lichten als we bezoek zouden krijgen. En dat ik het niet op prijs stel dat zij zomaar op mijn kamer komt als ik weg ben. Ik bedoel ik doe die deur niet voor Jan L*L op slot. Ik snap dat onze taal een beetje voor miscommunicatie kan zorgen, maar we moeten hier een oplossing voor vinden.
Ik kreeg vrijwel direct terug dat taal geen probleem was, en dat de handvaten van mijn deur gerepareeerd moesten worden omdat ik dat had gevraagd en dat ze wel naar binnen moest. Daarnaast kon het zijn dat mensen heel erg last minute het huis wilde zien en dat ze me daardoor niet in kon lichten over eventuele bezichtigingen.
Nou moet ik even lachen, want i had namelijk gevraagd of ze de handvaten van de tussendeur en de deur van het washok wilde repareren. Met die van mijn deur was niks mis, dussss miscommunicatie.
En de dag daarna stond mevrouw gewoon op de stoep met 2 mensen die het huis kwamen bezichtigen en ik was beneden in mn kloffie aan het boenen. Preceis wat ik wilde voorkomen, dat je mensen begroet in iets wat practisch je pyjama kan zijn. Vervolgens zij ze in het frans 2 minuten tegen mij en liep ze weg. Toen ben ik hem maar gepeerd want ik kan he echt niet aan om weer een frans gesprek te moeten voeren over iets wat ik niet snap. In het vervolg ga ik denk ik maar in het Nederlands antwoorden, om het allemaal makkelijk te houden.
Zo, die frustratie is er uit. GOed door naar zaterdag waar ik dus aan de beurt was om alles een grote beurt te geven. Allles is schoongemaakt behalve de toilet beneden. Op een of andere manier vind ik het een heeel vies idee dat iedereen daar maar op gaat zitten dus ik gebruik die toilet niet, en maak hem dus ook niet schoon. Dit toilet is ondertussen veranderd in een openbare dixi, het stinkt het ziet er vies uit en iedereen die mij bezoekt verzoek ik dan ook om boven maar te gaan. Vies, echt heel vies. Zaterdag middag ben ik met een collega (Sabrina) gaan sporten in het Sheraton, op de 30e verdieping en daarna hebben we heerlijk gezwommen. Wat wil een mens nog meer. Na te hebben gekookt kwam een van mijn kllasgenootjes en hebben we een film gekeken.
Overigens is deze week een super EGA week gewweest tot en met Dinsdag toen ik ziek werd. Want iedeeen die ziek word kan niet eten en hongerd zichzelf uit tot ze weeer beter zijn, bij mij werkt dat helaas anders. ik word beter van eten. Waar heb begon met een rol koekjes eindigde het gister met een zak paaseitjes waardoor ik de rest van de avond misselijk was van de paaseitjes in plaats van de Griep. Dusss vandaag morgen en zondag houd ik het netjes op 3 keer per dag eten en dan maandag weer in het EGA regime want serieus als ik op deze manier doorga moet ik nog een badpak of tankini kopen om alles op zmn plek te houden (weer lekker aan het overdrijven, de griep zal hier zeker invloed op uitoefenen haha)
Ojaaa huisgenoot Bruno is op wintersport wat alles enigzins een beetje saai maakt hier, aangezien ik met hem prima Engels kan spreken en hij dus zon beetje mijn enige contact is hier in het huis.
Ander goed nieuws is dat het vieze stelletje verhuisd :D echt als we hier een vlag hadden dan ging die uit, geen vieze geurtjes meer, geen lucht van sigaretten, geen losse afro haren die ik overal echt overal tegen kom (lijkt verdorie wel alsof gijs en jesse hier zijn) geen klef gedoe meer op de bank geen vieze borden meer in de gootsteen, echt ik ben gelukkig en ik zal ze niet missen.
Zo het word tijd dat ik wat ga doen, dus zo mn bed maar eens uit, de grote schoonmaak in mijn slaapkamer houden, opmaken aankleden en wat maken van deze prachtige dag, want de zon schijnt en daar moet ik gebruik van maken.

XXXX

  • 14 Maart 2015 - 11:30

    Oma Lipstick :

    Beterschap wijffie en maak je niet druk om dat gekke wijf,dikke kus oma Lipstick XX

  • 14 Maart 2015 - 12:16

    Alie:

    Bijt maar lekker van je af hoor Lisa, laat niet met je sollen.
    Heel veel beterschap xxxxxx

    gr Alie

  • 15 Maart 2015 - 12:20

    Tante Jeanette:

    Schiet lekker op zo.n huisbaas veel sterkte
    Gr tante jeanette xxx

  • 20 Maart 2015 - 20:01

    Petra:

    Die franse trol moet stoppen hiermee en daarover, want anders komen wij ff langs en zullen we het duidelijk maken op z'n rotterdams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Brussel

Stage in Brussel van februari tot juli.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2015

Een huis vol

17 Mei 2015

Fransies in Brussel

08 Mei 2015

Party in Oranje

24 April 2015

Fransies

19 April 2015

Feeeels like summer
Lisa

Leuk dagboek om bij te houden in de 5 maanden die ik op camping ca´savio door breng. Veel lees plezier!!

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 23754

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 24 Juli 2015

Brussel

10 April 2012 - 15 September 2012

Stage tot September

Landen bezocht: