Interessant weekje - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu Interessant weekje - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu

Interessant weekje

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Februari 2015 | België, Brussel

Zo, en we zijn weer een weekje verder. Echt, de tijd vliegt hier voorbij. Het was weer een zeer interessante week. Ik ben langzaam vrienden aan het maken. Vrienden heeft hier wel een andere betekenis dan normaal. Vriendin 1 is de vrouw die elke ochtend om half 9 klaar over is bij een grote kruising waar een school tegenover zit. Ze ziet me al van afstand aankomen, houd dan het verkeer tegen en begroet me enthousiast (waar ze me de eerste week nog vies aankeek krijg ik nu het gevoel dat we echt aan binden zijn haha)
2. Is de man van de visboer waar ik elke ochtend langs cross. HEt begon allemaal met een heel enthousiste HEEE MOOIE FIETS en nu zitten we op het niveau van GOEDEMORGENNN elke ochtend. Moet zeggen het heeft wel wat.
3. Is de zwerver op het plein waar ik ook elke ochtend en middag langs kom. En toen ik moest stoppen om te pinnen kwam hij me ook maar even vertellen dat hij me in de gaten hield, wat niet moeilijk was omdat mijn verte velo erg opvallend was (groene fiets)
Maar goed. Naast al deze o zo vriendelijke mensen heb je er ook een paar tussen zitten die je echt misselijk maken.
Afgelopen zondag was zo'n vieze dag bijvoorbeeld. Het begon allemaal in de metro naar de markt. Er stond een vieze slonzige vrouw te praten met een vrouw en kind en voor ik het wist deed ze der hoofd opzij en stond ze te roggelen, echt te vies voor woorden. Vind het op straat al vies maar in de metro is helemaaaaal vies. Toen bij de ingang van de markt zat er een man of vrouw (geslacht mij geheel onbekend) zijn of haar neus te snuiten in zijn of haar sjaal. keek er naar en vreef het uit. Ik hoor jullie allemaal denken GATVER. Kun je het je voorstellen dat je het niet ergens leest maar daadewerkelijk ziet?? Mn maag draaide om...
En nummer 3 was misschien nog wel het meest schokerend. Gewoon bij mij in de straat was er een man. Hij stond met zijn rug naar mij toe en laat gewoon ineens zijn broek zakken (lees: broek en onderbroek) Ik weet niet wat hij deeed, maar hij deed het voor een seconden of 3 en toen bukte hij voorover (geloof me, dat wil je ook niet zien) om op zijn gemak zn onderboek omhoog te heisen en daarna zn broek. BWOOO wat je hier allemaal wel niet mee maakt.
Gelukkig gebeuren er ook leuke dingen. Afgelopen zaterrdag kwam Anne over de vloer. Na een heeeerlijke lasagne (jaja) zijn we op de fiets naar het centrum gegaan. Hier kregen we al snel aanspraak, voornamelijk door de fiets. Echt dat ding is hier zo interesant blijkbaar.
Maargoed. Aan de praat geraakt met 3 militairen en een wetenschapper, de combinatie was dus echt hilarisch. Maar ze kenden elkaar al vanaf kleins afaan. komen uit Amerika en 3 wonen nu in Pisa en 1 in Den haag. Kortom een erg gezellig avondje met ze gehad en redelijk op tijd weer terug.
Zondag markt en jawel ik heb GESPORT dit mag even in hoofdletters. Voor de gene die mij niet zo goed kennen even een samenvatting. Ik ben het type meisje dat sport om te voorkomen dat eindig als een volgepropte olifant. Maar ik vind dat 2 keer sporten per maand mij daar wel bij helpt. Meer ook echt niet hahah.
Maar goed, even over die sportschool. Het zit op de bovenste verdieping van het Sheraton hotel hier in Brussel, verdieping 30. Het uitzicht is echt meer dan prachtig. Ik heb echt een hekel aan hardlopen, maar als ik op die band sta en van het uitzicht kan genieten vind ik het heeeeel wat minder erg :) Niet te vergeten dat ik ook toegang heb tot het zwembad en de Saunaaa !! love it.
Stage is trouwens erg leuk, word met de dag beter. Een minpuntje, naast de opdrachten voor school krijgen de stagiares hier ook huiswerk mee. Ik moet een presentatie gaan voorbereiden, een lijst met scholen binnen EMEA (europa, middle east and africa) up to date maken en 3 scholen aanraden die hebben te maken met mijn opleiding. Daarnaast moet ik hier aan projecten gaan werken heb ik 3 assignments voor school
groot voordeel is dat ik alles tijdens werkuren mag doen, daarmee vliegt de dag voorbij omdat ik het daar erg druk mee heb en heb ik als ik thuis kom alle tijd voor mezelf !!
Frans gaat goed al leer ik minder als in het begin. Wel begin ik er gebruik van te maken (ik bestle mijn wijntje in het frans en heb het er in het frans met mn huisgenoot over gehad dat de dueren op slot moeten en dat er echt schoongemaakt oet worden)

Oeee nog een huis update. Mijn verdiepingsgenoot is naar beneden verhuist wat dus betekend dat ik de badkamer helemaaaaal voor mezelf heb (Echt de vlag gaat hier uit)

tot volgende x
XXXXXX Lisa

  • 19 Februari 2015 - 12:21

    Monique:

    Erg leuk weer om je belevenissen te mogen lezen.
    Veel succes met alles he.xxx

  • 19 Februari 2015 - 14:10

    Annemarie:

    hoi Lisa wat maak je toch allemaal mee hi hi , maar wel erg leuk om te lezen.
    Su6 groetjes uit ridderkerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Brussel

Stage in Brussel van februari tot juli.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2015

Een huis vol

17 Mei 2015

Fransies in Brussel

08 Mei 2015

Party in Oranje

24 April 2015

Fransies

19 April 2015

Feeeels like summer
Lisa

Leuk dagboek om bij te houden in de 5 maanden die ik op camping ca´savio door breng. Veel lees plezier!!

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 23701

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 24 Juli 2015

Brussel

10 April 2012 - 15 September 2012

Stage tot September

Landen bezocht: