1e week 1e indruk - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu 1e week 1e indruk - Reisverslag uit Brussel, België van Lisa Overheid - WaarBenJij.nu

1e week 1e indruk

Door: Lisaaa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Februari 2015 | België, Brussel

Bonjour, daar zijn we weer. Ik zal jullie maar eens op de hoogte houden van mijn eerste week hier in Brussel. Te beginnen met stage. Mijn stage wordt er op de dag leuker op. Ik mag aan alles mee doen, mag overal bij zijn en word niet ingezet als een of ander slaafje wat alles wel op lost, integendeel zelfs. Het zijn prima dagen (van 09.00 tot 17.00) met een half uur pauze.
Het duurde even maar het 'pauze probleem' is soort van opgelost. Ik ga nu gewoon om 12 uur om te voorkomen dat ik de drukte in ga en geen flauw idee heb bij wie ik kan aansluiten (zonder opdringerig gevonden te worden)
Heb op deze manier andere stagiares leren kennen. De dagen vliegen daar echt voorbij.
Voor ik wist was het dan ook vrijdag en zou ik met Anne met andere stagiares van haar bedrijf ergens wat gaan drinken. Eenmaal bij Anne kwam ik er achter dat de 'kroeg' <-- vond het te sjik voor een echte kroeg) nog geen 10 meter bij mijn stage vandaan zit. Dus hop weer terug, daar hebben we voornamelijk samen gezeten om even de week door te nemen. Op de terugweg heb ik haar bij de metro afgezet en ben ik richting huis gegaan. Ik denk dat het Brusselse verkeer aan mij gewend raakt (of andersom natuurlijk) Het aantal bijna aanrijdingen is teruggebracht naar ongeveer 2 per dag. Ik ben er voornamelijk achter gekomen dat je op de fiets eigenlijk hetzelfde moet doen als met de auto, GASSS alleen gaaat dat niet zo snel dan. Je moet je voorrang echt opeisen, wat ik al heel spannend vond in de auto van mn vader, laat staan op mn fiets. Maargoed, SO far, So good laten we maar zeggen.
Vrijdag avond heb ik het er lekker van genomen. Ben uitgebreid in bad geweest en heb heerlijk rustig aan gedaan.
Zaterdag was ik al weer vroeg wakker en besloot maar gelijk alles te poetsen. Toen ik om 10 uur de stofzuiger aan wilde zetten was het buufje (miriam) die me toch maar even waarschuwde dat er misshien her en der nog wat mensen sliepen. Dus dat heb ik even uitgesteld naar een uurtje of 11. Wel mn wasjes gedraaid en op de fiets de Lidl opgezocht.
Google maps gaf aan dat er pal achter mijn straat een hoort te zitten. Die was helaas nog gesloten en dus moet ik daar nog een maand op wachten Wel kwam ik iets anders tegen, iets wat mij echt volledig thuis doet voelen. De Rue de Rotterdam!
Ook kom ik stukjes AMsterdam tegen op mn fiets, dan rij ik weer een straat in en word ik bijna vn mn fiets afgeblazen door de wietwalm die daar hangt.
Toch verbazend hoe buitelanders altijd denken dat wij Nederlanders om de 5 minuten een joint opsteken en dat ze bijna standaard vragen of we dan ook wat bij ons hebben (wat dus gewoon niet het geval is) En dat zij de gene zijn die er super veel gebruik van maken. Maar goed, dat was even een zij sprong.
De joggingsbroek werkt trouwens, ik ben alleen nu wel het lachertje van Brussel volgens mij want echt charmant is het natuurlijk niet.
IIG. Zaterdag avond met Miriam mee geweest. Een vriendin van haar had aan tickets kunnen komen van een Amerikaanse Rock band (waar ik de naam van ben vergeten)
Na een eerste ervaring met de metro (tja, die kunnen ze beter vernieuwen maargoed) kwamen we op plaats van bestemming.

Gemiddelde leeftijdsklasse 40... Maar goed, je krijgt het maar dus wij naar binnen. Hier daalde de leeftijdsklasse toch al wel naar de 30 zo ongeveer.
Het concert was anders dan ik had verwacht. Ik ben niet echt zon rock fan maar dit was anders en lekker afwisselend. Toen het afgelopen was mochten we nog meeten met de man die er voor gezorgd had dat wij een kaartje hadden. DIt was een vrij genant moment. Staan er allemaal fans (nou ja niet overdrijven, een stuk of 6) die een duurder kaartje hebben gekocht zodat ze met die mannen kunnen kletsen, staan wij daar tussen. Ik kon de naam van de band nog niet eens onthouden laat staan dat ik weet wie er in zitten. Wij naar boven, een beetje over koetjes en kalfjes zitten kletsen met die aardige man. Schijnt dat ze om de 2 dagen zo ongeveer ergens anders zitten. Mocht je intresse hebben, morgen avond zitten ze in Amsterdam.
Op de terugweg kwamen we nog een paar gasten tegen, langzaam rijden, deur open en kletsen maar (in het frans wat ik aan het leren ben maaaar ng niet vloeiend spreek natuurlijk) Het kwam er iig op neer dat hij (denk ik) vroeg of we mee gingen ofzo.
Dan denk ik bij mezelf, ben je niet goed ofzo?? Zien we er nou echt zo dom uit dat we mee gaan... Duurde niet lang hoor, met een halve minuut waren ze weg.
Dag daarna naar de markt gegaan met Charlene. Nou echt een openbaring hier. Ik denk dat ik voor 20 euro een week aan vers groente, fruit, kruiden en kip heb!! ideaaaal, echt hier ga ik volgende zondag weer heen. OOook heb ik een zalm gekocht, zonder kop met staart waar de filet al afgehaald was. En hier heb ik, JA echt waar, een vissoup van gemaakt. En ik zal je zeggen, hij was nog lekker ook!!
Die zondagmiddag ook nog naar de vakantie beurs gegaan met Miriam en daar lekker spekkies gekocht en een broodje worst. Echt ik groei hier dicht. Maar goed, zoals misschien wel op te merken is heb ik het hier prima naar mijn zin, al mis ik iedereen wel.
Heb al kunnen skypen met de fam, en nog eens met jeroen en Denise en opa belt regelmatig dus ik mag eigenlijk niet klagen.

OOOOh voor ik het vergeet, de zonnebank hier is geweldig!! precies zoals thuis dus ik kan weer wat aan mn kleurtje doen hier.

Dit was het weeer voor deze week
xxxx

  • 10 Februari 2015 - 21:45

    Oma Lipstick :

    Dikke kus van ons kanjer je bent goed bezig opa en oma Kranendonk .
    En ik heb weer genoten van je verslag toppie.XX

  • 10 Februari 2015 - 23:47

    Marissa:

    Leuk om je verhalen te lezen Lies! We Skypen snel!
    Have fun!
    xxx

  • 11 Februari 2015 - 07:22

    Alie En Roel:

    We hebben weer zitten genieten van je verhaal hoor , en vinden het geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    We gaan snel een keer skypen Lisa, je hoor van ons.
    groetjes xxxxxx

  • 11 Februari 2015 - 07:25

    Patries:

    Wat heerlijk shattie!!! Klinkt erg goed zo! Blijven genieten xxxx

  • 11 Februari 2015 - 08:59

    Denise:

    Hee meis!
    Ik heb weer genoten van je verhaal! Avonturen heb je in ieder geval genoeg haha! :)
    We spreken elkaar snel via Skype!
    xxx

  • 11 Februari 2015 - 11:01

    Petra:

    Whahahahah wat maak jij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Brussel

Stage in Brussel van februari tot juli.

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2015

Een huis vol

17 Mei 2015

Fransies in Brussel

08 Mei 2015

Party in Oranje

24 April 2015

Fransies

19 April 2015

Feeeels like summer
Lisa

Leuk dagboek om bij te houden in de 5 maanden die ik op camping ca´savio door breng. Veel lees plezier!!

Actief sinds 09 April 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 23702

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 24 Juli 2015

Brussel

10 April 2012 - 15 September 2012

Stage tot September

Landen bezocht: